הכרחי להכין תכנית עסקית! למה?
כדי שתהיה לנו בהירות, מיקוד ונבין שיש היתכנות לפעולות שלנו
אחרת סתם נעבוד פול גז בניוטרל ונפסיד המון זמן וכסף!
התוכנית העסקית היא הבסיס לכל פעילות עסקית
√ מהווה כלי תכנוני המלווה את בעל העסק לאורך כל הדרך.
√ מיועדת לכל מי שמעוניין לתכנן את פעילותו העסקית,
בין אם להקים עסק, להיכנס לפרויקט, להכניס שותף, להכניס משקיע לעסק, לקבל הלוואה מהבנק או מכל גורם אחר.
√ התוכנית העסקית מלמדת את הקורא על העסק, על המדיניות העסקית
√ ובעיקר על הערכת העתיד- הצפי למחזור כספי ולרווחים על פני זמן.
תוכנית עסקית לדוגמא טובה ממקדת אותנו, עושה סדר ומביאה לתוצאות בעסק.
לכן, ממש לא משנה אם מדובר בהקמת עסק חדש, בעסק/חברה פעילה, לא משנה גודל העסק…
חייבים להסתכל על התמונה הרחבה, להכניס בה את כל השיקולים, בין אם כספיים, שיווקיים, תפעולים ועוד..
אחרת מפספסים המו כסף, זמן ואנרגיה
ומרוויחים בעיקר תסכול וכישלונות וחבל.
ולמרות ההשקעה הגדולה והמאמץ, במקום להתקדם בעלי עסקים מדשדשים
ואף הולכים אחרונה בהכנסות ורווחים.
לא חבל?
מהם היתרונות של תוכנית עסקית, עבור בעל העסק?
-התוכנית העסקית בודקת היתכנות -
-היא תוכנית פעולה אופרטיבית-
-משמשת כ"מצפן" לתהליך הניהול השוטף
לא רק להתעסק בשיגרה העסקית הכוללת רוטינות קבועות וכיבוי שריפות,
אלא להיות מחוברים לאסטרטגיה, לבחון הצלחות, אל מול התכנון ההתחלתי בתוכנית העסקית
ולתכנן מחדש והכל בכפוף למטרות בתוכנית העסקית שמהווה "בוס" ו"מצפן" לדרך הנכונה להצלחה שלך.
עליך לעיין בה, לשאול שאלות לדוגמה:
האם התכנון שעשיתימניב לי את התוצאות הרצויות?
האם אני משווק בכל דרכי השיווק שתכננתי? אם לא מדוע?
האם הכנסותיי עולות בהדרגה על פי המתוכנן?
האם הגיע הזמן לפרוץ קדימה?
האם אני מעל נקודת האיזון החודשית?
מה עוד מרוויחים?
- באמצעות כתיבת תוכנית עסקית לדוגמא מגדילים רווח בעסק מאחר ותוך כדי תכנון מגיעים לדרך הנכונה והקצרה ביותר.
- משיגים מטרות עסקיות צעד אחר צעד
- הופכים רעיונות וחלומות מסיפור לסיפור הצלחה
- חוסכים בזמן, אנרגיה והוצאות על ידי התכנון העסקי מדוייק
- נהנים מזמן פנוי לדברים חשובים באמת…
- מגדילים הכנסות בעסק גם בתקופות חלשות.
- יש דרך ברורה איך להרוויח השנה
- סוף סוף בשליטה
איך כתובה תוכנית עסקית לדוגמא?
את התוכנית כותבים בהתאם למי שאליו היא מיועדת,
לכן, ניתן למצוא תוכנית עסקית לדוגמא – במגוון אפשרויות, הכתובות בצורות שונות.
כשאנו כותבים את התוכנית לעצמנו,
היא קצרה ותמציתית יותר,
כי אנו מבינים את הרקע ואת הנחות הבסיס ואין צורך לפרט יתר על המידה.
בכתיבת תוכנית עסקית שוטפת לשנה הבאה, לעיתים אפשר להסתפק בתוכנית מינימלית שכוללת: מטרות, תוכנית פעולה, תוכנית שיווק, תפעול, רווח והפסד צפוי..
לעומת זאת, כאשר התוכנית היא לגורם חיצוני,
במטרה לגייס משקיעים, לגייס הון או לקבל הלוואה בנקאית, כדאי לייצר תכנית עסקית רחבה יותר.
יש צורך במיומנות רבה יותר,
דיוק בפרטים וכתיבה באופן מובנה מפורט ומסודר. כדי להעביר את המסר היטב, ולשווק את הרעיון והרווחים הגלומים בתוכנית העסקית שלנו.
הנה תוכנית עסקית לדוגמא וכל הסעיפים שמרכיבים תוכנית העיסקית:
בכל תוכנית עסקית המרכיבים והמבנה שונים מעט, אני מפרטת כאן בהרחבה את הסעיפים הכלולים בתוכנית עסקית, בתוכנית שלך תיקח רק את הסעיפים הרלבנטיים בהתאם לגורם עבורו נכתבת התוכנית.
חלק 1 – פרק מילולי
♦ תמצית המנהלים– כרטיס הביקור של התוכנית העסקית. תמצית של כל הסעיפים בחלק 1.מהות העסק, סכום הגיוס, פרוט התגמול למשקיע, יצירת רושם שזו הזדמנות פז עבורו.
♦ חזון העסק – תאור העסק ,פרופיל חברה- מוצג רק במידה והעסק קיים, וכעת משדרג את עצמו. כולל תחומי פעילות, מבנה הבעלות של החברה, מצב פיננסי בשנים אחרונות, מבנה פעילות ותפעול עד כה.
♦ תאור בעל העסק – מיהו, מה הרקע שלו, השכלתו, ניסיון קודם. בשותפות יש לתאר גם את מבנה השותפות.
♦ תאור המוצר\המיזם\השרות– הייחודיות שלו, היתרונות והחסרונות, תאור טכני של המוצר, תכונות עיקריות, תחומי פעילות, עלות, השוואה למתחרים.
♦ ספקים– הספקים שעליהם מסתמך העסק , רמת הקשר והתלות, הסדרי עבודה, אופן השרות, תנאי אשראי.
♦ מתחרים– מתחרים ישירים ועקיפים. אפיון שלהם, SWOT, מי הם, יתרונותיהם וחסרונותיהם לעומת העסק, דרכי ההתמודדות של העסק.
♦ לקוחות– מהם קהלי המטרה, הרקע שלהם, מעמד סוציו אקונומי, עיסוקם, השכלתם, שפות.
♦ מטרות העסק – לאן רוצים להגיע ומה מתכוונים לבצע.
♦ לו"ז ואבני דרך – מצוינים על ציר זמן הפעולות והתוצאות.
♦ השוק – ניתן לתאר בכמויות או ב-% מהשוק או בכסף. יש לתאר את השינוי החזוי על פני השנים.
♦ תוכנית השיווק– בוחנים את התפיסה השיווקית וערוצי השיווק העדיפים. מבנה מערך השיווק, אסטרטגיה שיווקית, צינורות השיווק, טקטיקות שיווקיות. תמהיל השיווק, מדיניות מחירים, מדיניות הפצה, מדיניות קד"מ, תוכנית המכירות-כמויות, מחירים, אמצעים ותקציבי שיווק- לפרוספקטים, כנסים, פרסום.
♦ המישור הארגוני– בחינת משאבי כח האדם הנדרשים להפעלת העסק ואת המבנה הארגוני של העסק, אנשי מפתח, תפקידם, רמת מקצועיותם וכישוריהם.
♦ המישור התפעולי– איך נפעיל בצורה יעילה את משאבי העסק. מערך הייצור, מערך השירות
♦ תוכנית המו"פ- מחקר ופיתוח– מהם נושאי הפיתוח העיקריים, שלבי הפיתוח, הערכת הסיכון, האמצעים הנדרשים לפיתוח.
חלק 2- החלק הפיננסי – תרגום החלום למספרים
♣ תזרים מזומנים – משקף את מצב הקופה או החשבון בבנק.
♣ רווח והפסד צפוי– בחינת ההכנסות וההוצאות הקבועות והמשתנות הצפויות בעסק.
♣ חישוב נקודת איזון חודשית– הנקודה שבה ההכנסות מכסות את הוצאות העסק. ונקודות איזון להחזר ההשקעה.
♣ פרוט ההשקעה הנדרשת– כוללת את ההשקעה הכספית הנדרשת עד לפתיחת העסק. כל ההוצאות המתבצעות באופן חד פעמי לקראת הפתיחה: כמרכיבי דמי שכירות מראש, שיפוץ, רכישת ציוד, מתן ערבויות בנקאיות, רכישת מלאי ראשוני, ייעוץ וליווי מקצועי. ועלויות שנצטרך לממן בחודשים הראשונים בהם ההכנסה חלקית.
♣ מקורות המימון להשקעה
♣ סיכום– במלל, המשקף את רמת הסיכון ואת סיכויי ההצלחה של העסק.
איך אעזור לך לייצר תוכנית מנצחת?
לרציניים בלבד! שרוצים באמת להצליח!
אם זה נראה לך מסובך כל הסיפור הזה,
ואין לך מספיק זמן ומשאבים להשקיע,
במיוחד לאנשים עסוקים כמוך,
יש לך 2 אפשרויות להצליח:
1
להגיע לפגישה, בה אתן את כל הכלים, יחד עם הניסיון העשיר שלי ,משנת 2004, בעסקים ובבניית תוכניות עסקיות.
ונייצר בפשטות את התוכנית העסקית שלך,
ואת הרווחים שלך.
2
להתחיל מיידית בקורס דיגיטלי: .
"תוכנית עסקית מנצחת בקלי קלות"
בעלות סימלית בו תקבלו את כל הכלים לבניית תוכנית עסקית שתקפיץ לכם את הרווח בשנה החדשה,
תקשיבו להדרכה ולהסברים כאילו שאתם נמצאים מולי בפגישה.
תוכלו להקשיב בכל מקום ובכל זמן שמתאים לכם ולבנות בקלות ובמהירות את התכנית של העסק שלכם ולהגיע ליעדים שהצבתם לכם ובסופו של דבר
תראו יותר כסף בבנק!!!
מתנה עבורך!
כדי לתת לך אפשרות ליצור איתי מהר ובקלות תוכנית עסקית מנצחת,
מפת דרכים אישית לשגשוג והצלחה,
מבלי להוציא אלפי שקלים על "מומחים למניהם" יצרתי הדרכה דיגיטלית חד-פעמית
שתקפיץ לך רווחים.
זו הזדמנות שלך לקבל את כל הידע הזה במחיר מצחיק של 69 ש"ח במקום 697 ש"ח
מה יקרה אם לא תכינו תוכנית עסקית מנצחת ?
⇐ העסק ימשיך לדשדש
⇐ מה שהיה זה מה שיהיה-ללא קפיצה ומינוף שרצית
⇐ תמשיכו לעבוד פול גז בניוטרל
⇐ לא תצליחו להגשים חזון ויעדים עסקיים שלכם
⇐ הרווח וכמות ה"כסף בכיס" לא יגדלו
יש לך אפשרות להיכנס ולהציץ פנימה, ולהחליט ואם רכשת..
יש אחריות מלאה וכל כספך יוחזר.